Begin met Tauwhied!

Begin met het uitnodigen van mensen naar Tauwhied!

Auteur: Shaych 'Abdoel-Aziez ibn 'Abdoellaah ibn Baaz rahiemehoellaa.


Voorwaar de grootste en meest belangrijke kwestie waarmee men zich moet bezig houden is de kwestie van [1] 'Aqiedah, de kwestie van Tauwhied en het tegenovergestelde ervan.

Tauwhied is de reden dat Allaah, de Allerhoogste, Boodschappers stuurde, Boeken openbaarde en de mensheid en Djinn schiep. Alle andere regelgeving in Islaam is secundair tegenover tauwhied.

Allaah Ta'ala zegt in de Qor'aan:
"En Ik heb de djinn en de mens slechts geschapen zodat zij Mij zouden aanbidden". (Soerah adh-Dhaariyaat (51): Vers 56)

Deze fundamentele basis en dit allergrootste bevel is het eerste waar schrijvers over schrijven in hun boeken. De daa'ies moeten zich hiermee bezighouden wanneer zij leiding geven en de waarheid bijstaan. Het is de meest waarheidsgetrouwe wetenschap en men moet zich eraan vasthouden met standvastigheid, men moet het verspreiden onder alle klassen van mensen totdat zij de realiteit kennen en zich distanti'ren van hetgeen er tegenstrijdig aan is.

Voorwaar, ik adviseer mijn broeders, de mensen van kennis en degenen die da'wah maken om zich te concentreren op deze aangelegenheid (Tauwhied) en er zo veel mogelijk over te schrijven in artikelen en brieven; totdat de kennis van Tauwhied is verspreid onder de mensen en het bekend is onder zowel de elite als het algemene publiek, want het is een zaak van groot belang en er is een dringende behoefte aan dat de mensen zich er bewust van worden.

Het eerste wat de Profeet heeft gedaan en het fundament dat hij heeft gelegd is: de mensen uitnodigen naar de tauwhied van Allaah en oprechtheid in de aanbidding jegens Hem, de Allerhoogste.

Dit is het eerste wat men moet doen, de fundamentele kwestie waarover men moet praten, zelf op moet zijn en anderen naar moet uitnodigen, het is da'wah (het uitnodigen van de mensen) naar de tauwhied van Allaah en hen leiden naar de uitleg ervan.

De verklaring die dit bewijst is:
[2]
laa ilaaha illallaah. Dit betekent dat niets en niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allaah. Dit is het stevigste fundament en het gaat samen met de verklaring: Muhammad salallaahoe 'alayhie was sallem is de Boodschapper van Allaah.

Het bewijs voor dit begrip wordt versterkt door het feit dat de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem eerst tien jaar lang de mensen in Mekka uitnodigde naar de tauwhied van Allaah, lang voordat het gebed en andere zaken voor hen verplicht werden gesteld. De gehele da'wah van de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem was gericht op de tauwhied van Allaah, het verlaten van
[3]
shirk, het verwerpen van afgoden en het verkondigen van de verplichting voor alle Djinns en mensen om Allaah alleen te aanbidden en tevens het verlaten van de shirk waar hun voorvaderen (van de ongelovige Arabieren) op waren en degenen die voor hen waren.

In de meeste Islaamitische landen is het de onwetendheid over Tauwhied die de mensen heeft doen leiden naar hun extremisme in het aanbidden van graven, met name graven van degenen die zij awliyaa, beschermers en helpers noemen. Moskeeën worden boven op deze graven gebouwd en hier wordt dan ook veel aanbidding gericht naar deze mensen; handelingen van aanbidding zoals het maken van smeekbeden, het roepen om hulp, het slachten van dieren, het afleggen van geloften en het plechtig beloven etc.

Tevens is het zo dat door de onwetendheid over de fundamentele kwestie van tauwhied er in de meeste Islaamitische landen wordt geregeerd met door de mens gemaakte wetten en idee'n. Zij keren zich af van de Wetten van Allaah en Zijn Boodschapper salallaahoe 'alayhie was sallem, de wetten die het meest rechtvaardig en perfect zijn van alle wetten.

Bron: het boek 'Words of Advice Regarding Da'wah van Sheikh Abdul-Aziez ibn 'Abdullaah ibn Baaz' rahiemehoellaa.
http://spubs.com/sps/

2 reacties:

cuiyan zei


Hallo mijn naam is CUIYAN uit de VS, ik wil de wereld vertellen over de geweldige en machtige spell caster genaamd Doctor NATHA, mijn man bedroog me en was niet langer toegewijd aan mij en onze kinderen toen ik hem vroeg wat het probleem was dat hij me vertelde viel uit liefde voor mij en wilde een scheiding, ik was zo hart gebroken ik huilde de hele dag en nacht, maar hij verliet het huis, ik was op zoek naar iets online toen ik een artikel zag hoe de grote en krachtige dokter NATHA zoveel in vergelijkbare situaties heeft geholpen zoals het mijne, hij e-mailadres was er dus ik stuurde hem een ​​e-mail om hem over mijn probleem te vertellen, hij vertelde me dat hij binnen een paar uur bij me terug zou komen, ik deed alles wat hij me vroeg de volgende dag te doen tot mijn grootste verrassing, mijn man kwam terug thuis en huilde en smeekte me om hem te vergeven en te accepteren, ben zo blij omdat mijn familie nu vol liefde is. Je kunt ook contact met hem opnemen ... Emil: drnathaliesand@gmail.com

    HEEFT OOK DE KUUR VOOR DE VOLGENDE VIRUS.
1) Als je je ex terug wilt.
(2) als je altijd slechte dromen hebt.
(3) U wilt op uw kantoor worden gepromoot.
(4) Je wilt dat vrouwen / mannen achter je aan rennen.
(5) Als u een kind / ZWANGERSCHAPSSPELL wilt.
(6) Je wilt rijk zijn.
(7) Je wilt je man / vrouw binden
voor altijd de jouwe.
(8) Als u financiële hulp nodig hebt.
(9) Hoe u bent opgelicht en u uw verloren geld wilt terugvorderen.
(10) Stop met scheiden
(11) ZEKER HIERVOOR ALLE SICKNESS / ZIEKTEN
(12) Loting winnen
(13) Genezen van hiv / aids
(14) LOTTERY / LOTTO SPELL WINNEN

Anonymous zei

Ik ben overweldigd door vreugde dankzij Dr. Ilekhojie. Mijn man verliet me een paar jaar geleden voor een andere vrouw en ik was er kapot van omdat ik hem nooit iets verkeerds heb gedaan, ik bleef achter met mijn twee kinderen en een baan die weinig betaalt. Ik gaf het bijna op tot ik online een getuigenis zag over Dr. Ilekhojie en ik besloot contact met hem op te nemen. Ik legde hem mijn probleem uit en hij verzekerde me dat ik na 24 uur een positief resultaat zal zien, verrassend genoeg kwam mijn man de dag na de spreuk terug en smeekte me hem te vergeven en beloofde nooit te vertrekken. Mijn man is nu zes maanden terug en we hebben nog nooit problemen gehad, ik ben blij dat ik niet aan Dr. Ilekhojie heb getwijfeld, want hij kan problemen zeker oplossen. Je kunt hem nu ook contacteren voor hulp E-mail: (gethelp05@gmail.com) Viber / WhatsApp: +2348147400259

Een reactie posten

Live duroos