Shrik en zijn straf.

Op gezag van Djaabir Ibn 'Abdillaah: Ik heb de profeet (salaallaahoe `alayhie was sallem) horen zeggen:

"Wie Allaah ontmoet terwijl hij niets aan hem toegeschreven heeft (in aanbidding tot Hem) gaat het Paradijs binnen, en wie Hem ontmoet terwijl hij iets aan Hem toegeschreven heeft (in aanbidding tot Hem) gaat het vuur binnen"

Imaam Al-Qoertoebie rahiemehoellaa heeft gezegd:

Oftewel, hij neemt niemand als deelgenoot in zijn ''Oeloehieya'', en zo ook in Zijn Schepping en aanbidding. En wat bekend is in de wetgeving waarover Ahlou Soennah wal-Djamaa'ah het eens zijn is: Dat wanneer iemand in zo een toestand sterft (hij heeft Allah alleen aanbeden), dan zal hij het paradijs binnentreden. En degene die sterft, en hij heeft met Allah shirk gepleegd, hij zal het paradijs niet binnentreden, en hij zal geen Genade van Allah krijgen. Hij zal het Hellevuur binnentreden, en hij zal daar altijd verblijven, zonder ontbrekingen van de straf (dus de straf van het vuur kent geen pauze, maar het zal maar door blijven gaan.

Imaam an-Nawwawie rahiemehoellaa heeft gezegd:

Wat betreft de entree van Moeshriek in het Hellevuur, dan is dit algemeen. Hij zal (het vuur) binnengaan, en hij zal daar voor altijd verblijven. Er is geen verschil tussen een Christen of een Jood, en tussen de aanbidders van afgodsbeelden en de rest van de ongelovige. Er is ook geen verschil bij de mensen van waarheid tussen een doelbewuste Kafier en andere, en is ook geen verschil tussen iemand die het geloof van de islaam tegengaat, en degene die zichzelf toeschrijven aan de Islaam, maar hun oordeel is dat zij Kafiers zijn.

En wat betreft degene die sterft en hij heeft geen Shirk gepleegd, hij treedt het Paradijs binnen, zolang hij niet van de grote zondes heeft gepleegd. Als hij echter een van de grote zondes heeft gepleegd, dan valt hij onder de wil van Allah. Als Allah wil vergeeft Hij hem, dan zal hij het paradijs binnentreden, (en als Allah hem straft) zal hij het vuur binnengaan en er weer uitkomen om vervolgens het paradijs binnen te treden.


Bron: Fat7ul Majied Fie Sjar7 Kitaab at-Tawheed
Bron:
www.dekoran.net

1 reacties:

cuiyan zei


Hallo mijn naam is CUIYAN uit de VS, ik wil de wereld vertellen over de geweldige en machtige spell caster genaamd Doctor NATHA, mijn man bedroog me en was niet langer toegewijd aan mij en onze kinderen toen ik hem vroeg wat het probleem was dat hij me vertelde viel uit liefde voor mij en wilde een scheiding, ik was zo hart gebroken ik huilde de hele dag en nacht, maar hij verliet het huis, ik was op zoek naar iets online toen ik een artikel zag hoe de grote en krachtige dokter NATHA zoveel in vergelijkbare situaties heeft geholpen zoals het mijne, hij e-mailadres was er dus ik stuurde hem een ​​e-mail om hem over mijn probleem te vertellen, hij vertelde me dat hij binnen een paar uur bij me terug zou komen, ik deed alles wat hij me vroeg de volgende dag te doen tot mijn grootste verrassing, mijn man kwam terug thuis en huilde en smeekte me om hem te vergeven en te accepteren, ben zo blij omdat mijn familie nu vol liefde is. Je kunt ook contact met hem opnemen ... Emil: drnathaliesand@gmail.com

    HEEFT OOK DE KUUR VOOR DE VOLGENDE VIRUS.
1) Als je je ex terug wilt.
(2) als je altijd slechte dromen hebt.
(3) U wilt op uw kantoor worden gepromoot.
(4) Je wilt dat vrouwen / mannen achter je aan rennen.
(5) Als u een kind / ZWANGERSCHAPSSPELL wilt.
(6) Je wilt rijk zijn.
(7) Je wilt je man / vrouw binden
voor altijd de jouwe.
(8) Als u financiële hulp nodig hebt.
(9) Hoe u bent opgelicht en u uw verloren geld wilt terugvorderen.
(10) Stop met scheiden
(11) ZEKER HIERVOOR ALLE SICKNESS / ZIEKTEN
(12) Loting winnen
(13) Genezen van hiv / aids
(14) LOTTERY / LOTTO SPELL WINNEN

Een reactie posten

Live duroos